Welkom op mijn creatieve blog

Welkom op mijn creatieve blog. Leuk dat je hier komt kijken, geniet mee met mijn grootste hobby, kaarten maken. Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat en volger van mijn blog wilt worden.

maandag 30 augustus 2010

Tutorial van mijn bloemen


Bij de Knotsgekke kaarten dagen in Zwolle heb ik veel vragen gekregen hoe ik mijn bloemen heb gemaakt, hier volgt een kleine tutorial. Ik hoop dat dit zo duidelijk genoeg is. Heb je vragen mail me dan gerust.
De ponsen die ik heb gebruikt. 

Pons 4x de grootste, 3 x de middelste en 3x de kleinste uit 
Kleur de randjes met stempelinkt, leg ze op elkaar en zet ze vast met een splitpen.
Spuit je bloemen nat met b.v een minimister. Doe dit laag voor laag beginnend met de kleinste en vouw je bloemblaadjes omhoog om het knopje van de splitpen heen zodat je makkelijk de volgende laag kunt natspuiten. Dit is uiteindelijk het propje wat overblijft, laat het een dag drogen. Na een dag vouw ik de bloem uit en dan is het binnenste gedeelte vaak nog vochtig. Geen probleem want dan blijft het een mooi knopje
Hier het eindresultaat, wel even geduld hebben maar dan heb je ook leuke bloemen voor je scrap of kaart project.

Succes en een fijne dag verder groetjes Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten